Droits et responsabilités du client à la revente du véhicule
ADDITIONAL INFORMATION TO THE GENERAL CONDITIONS OF USE AND SALE (“THE CONDITIONS”) OF CERTAIN CONNECTED SERVICES
Applicable to the following brands: Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel, Vauxhall
The following information does not apply to Connect One, Connect Plus and Connect Premium services or standalone services launched after July 1, 2023.
The customer is invited to read the following:
ADDITIONAL INFORMATION No. 1
The information presented in this Supplement No. 1 applies to the following Connected Services:
Connected navigation
Remote maintenance
Remote control
and remote controls
Connected alarm
Call B/private call e
- If the Customer decides to sell or transfer the Vehicle, to terminate the rental/lease of the Vehicle, or in the event of Theft or scrapping/destruction of the Vehicle, the Customer must:
- promptly inform the Supplier either via the Mobile Application/Website/by contacting the Supplier Support Network and/or the Customer Service/Supplier Contact Center;
- ensure that his account is no longer linked to the Vehicle, by contacting the Supplier Assistance Network and/or the Customer Service/Supplier Contact Center.
- In the event of sale or transfer of the Vehicle - for whatever reason - to a third party, the Customer must:
- ensure that all personal data stored in the Vehicle is deleted; and
- expressly communicate to the new owner or holder of the Vehicle the existence of the aforementioned Services.
- If the Customer sells or transfers the Vehicle without having previously informed the new owner: (i) the Supplier cannot be held responsible for the subsequent collection of data, considering, in good faith, that they belong to the Customer and (ii) the latter will remain responsible for the good or bad use of the Services by the new owner.
- The Supplier is not liable for damages arising from violations related to the processing of personal data in the event of failure to notify the aforementioned circumstances. The Customer will not access or use any data relating to the Vehicle following the sale or transfer to third parties and/or the end of the rental of the Vehicle.
ADDITIONAL INFORMATION No. 2
The information presented in this Supplement No. 2 applies to the following Connected Services:
Connected navigation
Call B/private call e
- If the Customer decides to sell or transfer the Vehicle, to terminate the rental/lease of the Vehicle, or in the event of theft or scrapping/destruction of the Vehicle, the new owner of the Vehicle, during the validity period of the Services, may use the Services for the remainder of the term of the applicable contract, in which case he/she will be considered the new Customer, subject to the applicable Terms.
ADDITIONAL INFORMATION No. 3
The information presented in this Supplement No. 3 applies to the following Connected Services:
Remote maintenance
Remote control
and remote controls
Connected alarm
- Si le Client décide de vendre ou de céder le Véhicule, de résilier la location/le bail du Véhicule, ou en cas de Vol ou de mise au rebut/destruction du Véhicule :
- le Client doit rapidement résilier les Services soit via l’Application mobile/le Site Web/ en contactant le Réseau D’Assistance Fournisseur et/ou le Centre de Contact/Service Client Fournisseur ;
- le nouveau propriétaire pourra se réabonner aux Services pour une nouvelle durée précisée plus en détail sur le SITE WEB et
COMPLEMENT D’INFORMATION N° 4
Les informations présentées dans ce complément n° 4 s'appliquent au Service connecté suivant :
Télémaintenance
- Si le Client décide de vendre ou de céder le Véhicule, de résilier la location/le bail du Véhicule, ou en cas de Vol ou de mise au rebut/destruction du Véhicule, le nouveau Client pourra s’abonner à la télémaintenance suite à la résiliation de la part du précédent propriétaire.
COMPLEMENT D’INFORMATION N° 5
Les informations présentées dans ce complément n° 5 s'appliquent aux Services connectés suivants :
Commande à distance
e commandes à distance
Alarme connectée
- Si le Client décide de vendre ou de céder le véhicule, de mettre fin à la location ou au crédit-bail du Véhicule, ou en cas de vol ou de mise à la casse/destruction du Véhicule, pour bénéficier pleinement des Services connectés du Véhicule, le nouveau propriétaire doit s'abonner dès qu'il prend livraison ou possession du Véhicule.
Termes définis et interprétation :
Dans le présent complément d’information, en fonction des Services connectés concernés, les références :
au terme « le Client » désignent le client des Services concernés, tel que défini dans les Conditions applicables.
au terme « le fournisseur » désignent le fournisseur des Services concernés, tel que défini dans les Conditions applicables (qui peut, entre autres, être désigné par les termes « le Fournisseur », « le Prestataire de services », « la Marque », « PSA Automobiles SA » ou « le Constructeur »). PSA Automobiles SA a changé de nom pour devenir Stellantis Auto SAS à partir du 1er novembre 2023.
au terme « le véhicule » désignent le Véhicule tel qu'il est défini dans les Conditions applicables aux Services concernés.
au terme « Application mobile » désignent l'application mobile à laquelle le Client peut s'abonner conformément aux Conditions applicables (qui peut être désignée par les termes « Appli DS » ou « Application »)
au terme « site web » font référence au site web des Services connectés liés à la marque du Véhicule, tel que défini dans les Conditions applicables (qui peut être désigné par les termes « DS Connect Store » ou « DS Services Store »)
au terme « Services » font références aux Services connectés applicables, tels que définis dans les Conditions applicables
the term “Supplier Assistance Network” means dealers authorized by the Supplier to sell or service Vehicles or any other person authorized by the Supplier to provide assistance services.